راه و روش خوب زیستن،۷؛

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

راه و روش خوب زیستن، ۷؛

چاکرا ها:

در مقاله گذشته مختصری در باره هاله ها مطرح شد، و گفته شد که این هاله ها از طریق چاکرا ها که حفره های قیفی شکل هستند، که بصورت چرخشی وارد بدن شده و هر کدام قسمتی از بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.

هاله ها که از طریق چاکرا ها وارد بدن می شوند، در حوضه آن چاکرا فعالیت می کنند، که عملکرد آنها بصورت مختصر در اینجا مطرح می شود. عملکرد کامل و مشخصّات دقیق آنها را در کتاب چاکرا درمانی می توان مطالعه کرد.

تعداد چاکرا ها در کتاب چاکرا درمانی ۸۸۰۰۰ چاکرا معرفی شده، این به معنای آن است که به ندرت می توان نقطه ای در بدن انسان پیدا کرد که در مقابل دریافت و دگرگونی و انتقال انرژی حساس نباشد. اغلب این چاکرا ها بسیار کوچک اند و نقش جزئی در سیستم انرژی به عهده دارند. فقط ۴۰ چاکرای فرعی وجود دارد که می توانند اهمیت داشته باشند. مهم ترین آنها، در نقاط؛ طحال، پشت گردن، کف دستها و کف پا ها قرار دارد.

هفت چاکرای اصلی:

هفت چاکرای اصلی در سر تاسر محور قائم میانی در جلوی بدن قرار دارند. که بصورت اختصار به آنها اشاره می شود؛

. ( حالت و رنگ و عمل کرد دقیق آنها و تأثیری که در بدن دارند و خواص درمانی آنها را به علت مفصل بودن در کتاب مربوطه مطالعه فرمایید. ).

چاکرا و عمل کرد آنها:

چاکرای اول: چاکرای اول که به نامهای؛ چاکرای بیسیک، چاکرای پایه، چاکرای مرکز ریشه و یا مرکز دنبالچه نامیده می شود. چاکرای ریشه در پایین ترین قسمت تنه انسان بین مخرج و آلت تناسلی قرار دارد. که ما را به دنیای فیزیکی وصل می کند، و انرژی های کیهانی را به بدن فیزیکی و سطح مادی بدن می فرستد و جریان انرژی مادی را در سیستم لطیف ما امکان پذیر می نماید.

اندامهای وابسته بدن: تمام قسمتهای سخت بدن مثل ستون فقرات، استخوانها، دندانها و ناخنها، مقعد، راست روده، روده بزرگ، غده پروستات، خون و ساختمان سلولها به چاکرای اول وابسته هستند.

غدد وابسته: غدد فوق کلیوی می باشند.

چاکرای دوم: چاکرای دوم به نامهای؛ چاکرای خاجی یا مرکز پیوند و چاکرای سکس نامیده می شود. که محل آن پایین ناف هست. چاکرای دوم مرکز احساسات نخستین تصفیه نشده، انرژی جنسی و خلاقیت است. به عنصر آب نسبت داده می شود که منبع تمام حیات زیست شناختی است. در سطح ستاره شناسی با حوضه احساسات و عواطف مطابقت دارد.

آب بارور می کند و دائماً حیاط نو می سازد از راه چاکرای خاجی در باروری و گرفتن انرژیهایی که در کل طبیعت پخش است سهیم می شویم. خود را بخشی از مرحله جاودانه خلقت که خود را به شکل احساس و خلاقیت در درون ما نشان می دهد می بینیم. ( مطالب فوق عیناً از کتاب چاکرا درمانی نقل شده است. ).

اندامهای وابسته بدن: لگن خاصره، اندامهای جنسی، کلیه ها، مثانه. تمام مایعات بدن مثل خون، لنف، ترشحات معده و اسپرم به چاکرای دوم وابسته اند.

غدد وابسته: گونادها، تخمدانها، پروستات، بیضه ها به چاکرای دوم وابسته اند. کار گوناد ها شامل خصوصیات جنسی زن و مرد می شود. و همچنین تنظیم کننده دوره پریود خانمهاست.

چاکرای سوم: چاکرای شبکه خورشیدی، مرکز ناف یا سولار گفته می شود. همچنین از نامهای چاکرای طحال، معده و کبد هم استفاده می شود. محل آن بالای ناف است.

چاکرای سوم حیطه اختیارات متعددی دارد. در مورد محل آن اختلاف نظر وجود دارد . در حقیقت، ما با هر چاکرای اصلی با چندین چاکرای فرعی سر و کار داریم، اما چون عملکرد هایشان به هم نزدیک است از اینرو به همان یک چاکرای اصلی توجه می کنیم. بنا بر این عملکرد چاکرای سوم خیلی پیچیده است. و آتش جایگاه نور، گرما، انرژی و فعالیت، و در سطح معنوی حالت تزکیه است.

چاکرای سوم مرکز قدرت ماست، آگاهانه کنترل می کند و انرژی خلاقش را بکار می برد. ما از راه چاکرای شبکه خورشیدی مستقیماً امواج دیگران را دریافت می کنیم و طبق آن واکنش نشان می دهیم.

اندامهای وابسته؛ قسمت تحتانی پشت، شکم، دستگاه گوارش، معده و کبد، اندامهای وابسته به چاکرای سوم هستند.

غده وابسته: پانکراس است.

پانکراس نقش مهمی در هضم غذا دارد. هورمون انسولین ترشح می کند که در تنظیم قند خون و همچنین در سوخت و ساز کربوهیدراتها مؤثر است.آنزیمهایی که توسط پانکراس ترشح می شود در ایجاد تعادل چربیها و پروتئین بدن اهمیت فراوانی دارد.

پانکراس چهارم: در مقاله بعدی مطرح می گردد.

چاکرا
چرخش چاکرا در زنان
چرخه چاکرا در مردان

در بالا محل چاکرا ها و نوع چرخش آنها در مردان و زنان نشان داده شده است.

با توجه به اینکه مقاله خیلی خسته کننده تر نشود، دنباله چاکرا ها در مقاله بعدی پیگیری می شود. انشاءالله

راه و روش خوب زیستن،6؛
راه روش خوب زیستن، 8؛
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *