راه و روش خوب زیستن، ۲؛

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

راه و روش زندگی خوب زیستن، ۲؛

زندگی فردی؛

پیرو مقاله ۱ که در رابطه با زندگی خوب مطالبی مطرح گردید، و عناوین مربوط به زندگی خوب مطرح شد اینک اولین مورد آن یعنی نوع زندگی فردی مورد بحث قرار می گیرد؛

ما برای اینکه زندگی خوبی داشته باشیم، اول بایستی خود را از نظر جسمی، روحی و روانی، خوب بشناسیم، و بعد راه و روش و نوع زندگی را برای خود مان تعریف کرده و بر اساس آن زندگی کنیم.

زندگی سالم و خوب در بدن سالم؛

برای داشتن زندگی سالم شناخت و سالم نگاه داشتن جسم فوق العاده مهم می باشد، ما باید جسم خود و اعضای آن را خوب شناسایی بکنیم و با وظایف آن ها خوب آشنا شویم و بعداً از آنها شدیداً مراقبت نماییم، بطور مثال دستگاه گوارش که سلامتی بدن بطور کلی به سالم بودن و خوب کار کردن این دستگاه بستگی کامل دارد، بایستی خوب شناخته شده و در سالم نگاه داشتن این دستگاه نهایت دقت انجام پذیرد. که در مقالات بعدی در رابطه با دستگاه گوارش و با توجّه به اهمیّت آن بحث خواهیم داشت، ولی از آنجاییکه در این زمینه زبان رل مهمّی دارد لذا اینک در مورد زبان و شناسایی آن بحث می کنیم،

در رابطه با شناسایی تک تک اعضای بدن در یک فصل دیگر و بطور مفصّل بحث خواهیم داشت، ولی اینک به عنوان نمونه در رابطه با زبان صحبت می کنیم.

زبان و وظایف و کارهای آن،

زبان چه کاره است و چه کار می کند؟

۱- ما با زبان خود حرف می زنیم، اهمیت و قدرت کلام که با زبان بیان می شود، تاحدودی مشخص و روشن می باشد، با حرف زدن میتوان قلب ها را بدست آورد، و میتوان قلب ها را شکست، با زبان می توان مردمان را به خنده وا داشت ، و می توان آنها را گریاند، تمام سیاست مداران، رهبران، و مصلحین جوامع با بیان وگفتار اهداف خودشان را مطرح و به پیش برده اند، ( روزی از یکی از دوستان پرسیدم که زبان چه کار میکند؟ ایشان جواب دادند که زبان چه کارها که نمی کند؟ زبان می تواند دنیارا بهم بریزد.). ترانه ها وسرود های متنوع توسط زبان مطرح می شود. و خیلی موارد دیگر.

۲ – ما با قدرت چشائی زبان از خوراکی ها لذت می بریم و مزه ها را تشخیص می دهیم،

۳ – زبان در زمان خوردن غذا آن را در دهان جا بجا میکند و با این کار به خرد شدن بیشتر غذا کمک می کند. در ضمن تمامی دندان ها را بکار می گیرد.

۴ – زبان با جابجا کردن غذا در دهان بزاق دهان را با غذا مخلوط می نماید، این عمل و اختلاط بزاق با غذا در هضم و جذب غذا بی نهایت موثر می باشد.

۵ – زبان پس از خوردن غذا دندان ها و لثه ها را پاکسازی می نماید.

۶ – زبان حالت نگهبان بدن را دارد یعنی هر غذا یاموادیکه خورده می شود و یا وارد دهان می گردد اگر آن مواد برای بدن مشکل زا باشد، بلا فاصله زبان آن را اعلام می کند، و ما بایستی به این اخطار ها توجه جدّی و کامل داشته باشیم، و از خوردن آن غذا هرچه هم لذیذ و یا گرانقیمت بوده باشد صرفنظر کنیم، چون خوردن اینچنین غذا ها عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

۷ – زبان علاوه بر موارد فوق، مترجم و گویای وضعیّت دستگاه گوارش می باشد، یعنی وقتی به زبان خود نگاه می کنیم اگر رنگ آن کاملاً طبیعی و عاری از هر گونه زایده ای باشد گویای سلامت و درست کار کردن کامل دستگاه گوارش هست، ولی اگر روی زبان برنگ سفید بوده و به اصطلاح بار داشته باشد نمایانگر اشکال در قسمت و یا قسمت هایی از دستگاه گوارش می باشد، نوع و حالت این سفیدی روی زبان گویای وجود مشکل در یک قسمت خاصّ می باشد، مثل سفیدی در طرفین زبان، سفیدی در وسط زبان، سفیدی در تمامی سطح زبان، ضخامت این سفیدی و رنگ آن که بعضی وقت ها به زردی می گراید، تمامی این موارد در اشخاص مختلف ممکن است عوارض مختلفی داشته باشد، من فکر میکنم هر فرد بایستی به این موارد توجّه کرده و با دقیق شدن در کار کرد دستگاه گوارش، عوارض آنها و علّت آن حالت را تشخیص داده و در رفع آن اشکال اقدام نماید.

۸ – یکی دیگر از وظایف زبان اخطار کم آبی بدن می باشد، که با خشک شدن خود کمبود آب بدن را اعلام می کند.

۹ – همچنین زبان تولید آب ضروری و موقتّی بدن را فراهم می نماید،

۱۰ – وقتی زبان و دهان خشک می شود، گویای کم آبی بدن و احتمالاً کم کاری پانکراس ( لوذ المعده ) می باشد. که در این مورد زبان، هم اخطار می کند، و هم درمان موقّت انجام می دهد.

این موارد از جمله وظایف زبان هست که من متوجّه شده ام، مسلمّاً وظایف دیگری هم دارد.

مطلبی که در زندگی ما فوق العاده اهمیّت دارد، توجّه به علائم و اخطار های بدن و اعضای بدن می باشد، هرگز نباید این اخطار ها نادیده گرفته شود، بخصوص درد هائیکه در قسمت های مختلف بدن اتفّاق می افتد، باید توجّه کردکه تمام درد ها حتی درد های مختصر بایستی جدّی گرفته شود، چون این درد ها اعلام خطر می باشد، باید به این دردها توجه کرده و ریشه یابی نموده و درمان گردد، این درد ها ممکن است در مراحل اوّلیّه با یک فشار و یا بایک ماساژ درمان گردد، در صورتیکه با عدم توجّه به این دردها امکان دارد با عواقب وخیمی مواجه گردیم ، به امید یک زندگی سالم و خوب.

با این مقالات کوتاه شروع به یافتن راه و روش خوب زیستن کرده ایم، امید است با حوصله و دقت بتوانیم در این راه توفیقی حاصل نمائیم. انشاءاللّه. ( ادامه دارد )

راه و روش خوب زیستن، 1؛
راه وروش خوب زیستن، 3؛
Facebooktwitterlinkedinmail

  2 comments for “راه و روش خوب زیستن، ۲؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *