چرا نماز میخوانم ودلایل آن چیست ؟بخش سوّم

از سئوال اینکه چرا نماز میخوانم به جوابهای متعدّد و زیادی رسیده ام که بیشتر تشویق به خواندن نماز شده و به طور خیلی جدّی آنرا دنبال می کنم. از جمله فواید نماز فواید وضو گرفتن است.

وقتی وضو می گیرم اعضای حسّاس بدن را میشویم، و موقع وضو گرفتن علاوه بر شستن، دست ها، پاها و سرم را کاملاً ماساژ میدهم. این ماساژ دادن چه خاصیّتی دارد؟ بنا به گفته متخصّصین فشار درمانی و طبّ سوزنی کلیّه اعضای بدن نقاط کلیدی دارند که آن نقاط در زمان ایجاد اختلال در آن عضو حساّس میشوند و اگر عضو مربوطه بیشتر ناراحت شده و اشکال عمده ای پیدا کند آن نقطه نیز دردناک می شود. با توجّه به این که اکثر این نقاط در دست ها و پاها و سر قرار دارند لذا زمان ماساژ دادن آن ها به حسّاس شدن آن نقطه پی برده و با فشار آن نقطه سیستم فرماندهی بدن ( هیپوتالاموس ) از آن اختلال آگاه شده و دستورات لازم را جهت ترمیم آن اختلالات صادر میکند. و بدن با ترشّح آنزیم های لازم و تولید داروهای مورد نیاز عضو آسیب دیده را ترمیم و معالجه می نماید. ناگفته نماند که در صورت احساس چنین وضعی یعنی احساس حسّاسیت یا درد در یک نقطه بایستی آن نقطه را هر چند ساعت یک بار به اندازه هفت تا ده شماره فشار داده شود تا درمان کامل گردد. من این کار را مرتّب انجام می دهم لذا کمتر نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف دارو پیدا می کنم. ضمناً موقع وضو گرفتن مشت خود را پر از آب کرده و به بینی ام میکشم و بینی را کاملاً شستشو میدهم در نتیجه همه میکروب ها یا باکتری های مضرّ جمع شده درآن پاک می شود و همین کار را با گلوی خود نیز انجام می دهم. در نتیجه کمتر به سرماخوردگی و گلو درد مبتلا می شوم.

از جمله فوایدی که از خواندن نماز دریافته ام موضوع نیّت کردن در زمان شروع به نماز می باشد: وقتی می خواهم نماز بخوانم طبق دستور بایستی قبلاً نیّت بکنم و برای خود روشن نمایم که چه کار میخواهم انجام دهم و برنامه لازم را یه مغز خود بدهم؛ و مشخّص نمایم که چند رکعت نماز و برای کدام یک از وقتهای مربوطه میخواهم بخوانم. در حال نیّت کردن به کلیّه سلّول ها و اعضای بدن و همینطور همه هاله ها و چاکرا ها و نادی های بدن توجّه کرده و با هماهنگی کامل آنها، برای خواندن نماز آماده میشوم . در نتیجه سلّول های تازه متولّد شده را نیز باخود همراه و هماهنگ می نمایم. با توجّه به اینکه بنا به گفته متخصّصان در هر ثانیه میلیون ها سلّول بدن از بین رفته و سلّول های جدید جای آن ها را می گیرند در نتیجه این سلّول های جدید هم  بانیّت کردن از برنامه آگاهی پیدا کرده و توجّه شان نیز به خداوند جلب می شود. ( ادامه دارد )

چرا نماز می خوانم و دلایل آن چیست ؟ بخش دوّم
چرا نماز می خوانم ودلایل آن چیست؟ بخش چهارم
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *