خاطره یاری به دوست یک دوست. بخش ۱۲(پایانی)

با نام و یاد خدا و برای خدا
پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

در بخشهای قبلی در رابطه با اجرای قرار داد فیمابین به طور کامل مطالبی مطرح شد. ولی از آنجائیکه من در ابتدای همکاری با آن دوست تازه آشنا برای خودم سه مورد را برنامه ریزی کرده بودم که دو مورد آن مربوط به تهیّه صورت وضعیّت و بهینه سازی روابط کارفرما و دستگاه نظارت با پیمانکار بود که خوشبختانه به صورت موفقیّت آمیزی امکان پذیر شد که ماجرای آنها در بخشهای گذشته مطرح شد. برنامه دیگری که تصمیم داشتم انجام دهم مداوای حالات روحی روانی ایشان بود، که در زمان آشنائی با هم خیلی بحرانی به نظر می رسید.

از آنجائیکه در رابطه با آناتومی بدن و همینطور در رابطه با حالات روحی روانی انسان ها مطالعات زیادی داشته و دارم، و تا حدود زیادی به آنها آشنائی پیدا کرده ام لذا اکثراً با دیدن افراد حالات جسمی و روحی آنها را تا حدودی تشخیص می دهم ولی اصولاً به جز خانواده خودم اقدام به مداوای کسی نمی کنم، ممکن است توصیه هائی بکنم ولی مداوا را بایستی متخصّصان مربوطه انجام دهند. ولی در مورد این دوستمان، از آنجائیکه ناراحتی ایشان بیشتر روانی بود و از نظر جسمی در سلامت خوبی بود، در مرحله اوّل با آرامش و امید دادن به ایشان و صحبت های زیاد در این زمینه و تلقینT با توجّه به همکاری ایشان در این زمینه و اینکه میخواستند که بهبود پیدا کنند خیلی زود به نتیجه رسیدیم، البتّه دریافت پول صورت وضعیّت ها بیشترین اثر را در بهبودی ایشان داشت.

مداوا و درمان

در اینجا بد نیست در رابطه با درمان بحثی داشته باشیم؛

به استناد کتاب دایرة المعارف شفا، یا ۳۲ روش درمانی نا متعارف. نوشته آقای دکتر اندرو استنوی، ترجمه آقای پرویز پهلوان؛

درمان امراض در گذشته و حال خیلی فرق کرده است و طب امروز که به عنوان طب مدرن مطرح می باشد مشکلات زیادی ایجاد کرده است و در خیلی موارد هم به تمام معنی تبدیل به تجارت شده است، و به طور کلّی در موقعیّت از دست دادن اعتبار پزشکی قرار گرفته است به طوریکه امروزه خیلی ها  به طبابت خیلی از پزشکان اعتقادی ندارند. در صورتیکه مداواهای سنتی می تواند مؤثر و ارزان تر باشند به شرطی که توسط پزشگان حاذق و آشنا انجام پذیرد. مداوا فقط به صورت تجربی مداوای مطمئنّی نمی تواند باشد.

مداواهائی که من به آنها آشنائی دارم و خانواده خودم را در ابتدای مواجهه با یک ناراحتی با آنها مداوا می کنم عبارتند از :

۱ – فشار درمانی یا ماساژدرمانی، که یکی از ساده ترین و مؤثر و بی ضرر ترین درمان ها می باشد. در این زمینه کتاب های زیادی نوشته شده است که در این بین کتاب ماساژ درمانی؛ معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی انگشتان. نوشته خانم میلدرد کارتر، ترجمه خانم ها طلا میر هادی زاده و الهام جلائی می باشد. که خوشبختانه در کتابفروشی ها موجود است.

۲ – انرژی درمانی؛ این نوع درمان با توجّه به حسّاس بودن آن حتماً باید توسّط متخصصّان مربوطه انجام پذیرد. با اینکه من دوره هائی از این درمان را گذرانیده ام ولی به این نتیجه رسیده ام که این نوع درمان با همه مؤثّر بودن آن، حتماً باید توسط پزشکی که این دوره ها را دیده باشد انجام پذیرد. چون کسیکه این کار را انجام می دهد حتماً باید آشنائی کامل با آناتومی بدن و امراض داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است علاوه بر اینکه مفید واقع نشود بلکه ضررهای زیادی هم وارد نماید.

۳ – طبّ آیورودائی، طب سنتّی هند؛ که این هم یکی از علومی هست که فکر می کنم دانستنش خیلی مفید است. کتابهائی که در این زمینه نوشته شده است؛ عبارت است کتاب علم زندگی و راهنمای زندگی سالم با طب آیورودای نوشته آقای ماهاریشی، برگردان از: خانم هایده قلعه بیگی. و دیگری کتاب سلامتی کامل نوشته دیپک چوپرا. ترجمه حمید رضا بلوچ وحسن هندی زاده می باشد.

۴ – چاکرا درمانی؛ این نوع درمان هم یکی از درمانهای فوق العاده مفید است، که در این زمینه هم کتاب چاکرا درمانی نوشته شلیلا شارمون وبودو . جی. باجینسکی با ترجمه رایمون شهابی. و خیلی کتابهای دیگر. در این زمینه کانال چاکرا درمانی در تلگرام هم، کانال جالبی می باشد.

ناگفته نماند؛ همانطور که مطرح کردم ناراحتی های ساده را درمان می کنم ولی اگر احساس بکنم که نیاز به تجویز دارو هست حتماً فرد را به سراغ پزشک می فرستم.

در مورد انواع درمانهای دیگر یا به قول آقای دکتر آندرو استنوی که در کتاب خودشان به ۳۲ نوع درمان سنتّی اشاره کرده است، و آن درمانها را هم در کتاب خود و در حد معرفّی مطرح کرده است، که به طور کلّی آگاهی به آنها هم خالی از لطف نمی باشد. ( پایان)

 

خاطره یاری به دوست یک دوست. بخش 11
خاطره؛همیاری با بهترین دوستم، بخش (1)
Facebooktwitterlinkedinmail

  1 comment for “خاطره یاری به دوست یک دوست. بخش ۱۲(پایانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *