آموزش گام به گام متره بر آورد گام ۴۲، تهیّه صورت وضعیّت به صورت دستی یا کامپیوتری؟.

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

تهیّه متره بر آورد به صورت دستی یا بوسیله کامپیوتر؟؛

زمانی که هنوز کامپیوتر نبود طبیعتاً تهیّه متره بر آورد به وسیله دست انجام می گرفت، در نتیجه وقت زیادی می برد، و در عین حال نیاز به دقّت زیادی هم داشت. ولی از زمانیکه کامپیوتر جای خود را در جامعه باز کرد با توجّه به سرعت کار و دقّت عمل آن دیگر کار کردن با دست مقرون به صرفه نیست، و به طور طبیعی 

من در برنامه آموزش گام به گام متره بر آورد معتقد بودم و هستم که تهیه متره و بر آورد اوّل بایستی بادست انجام گیرد تا به رموز تهیّه آن آگاهی کامل پیدا شود، و پس از آشنایی کامل به اصول کار، می توان آن را با کامپیوتر انجام داد. دوستانی که آموزش گام به گام متره بر آورد را از ابتدا مطالعه و دنبال کرده و به اینجا رسیده اند دیگر میتوانند و بایستی ادامه نوشتن متره را با کامپیوتر انجام دهند.

دوستانی که به کامپیوتر آشنایی کامل دارند می توانند خودشان برنامه ای بنویسند و طبق آن ریز متره را وارد سیستم کرده و بقیّه کارها را به آن بسپارند. در صورت عدم آشنایی به برنامه نویسی کامپیوتر، می توانند از برنامه های نوشته شده که خوشبختانه امروزه تعدادشان هم زیاد است، استفاده نمایند. من خودم از حدود بیست سال قبل صورت وضعیّت ها را اکثراً با کامپیوتر انجام میدادم، و تصمیم داشتم در این برنامه ی آموزشی هم بعد از آشنا شدن دوستان با اصول کار، بقیه کار را توسط کامپیوتر انجام دهم، ولی به دلایلی این کار را نکردم و همین مسیر را ادامه خواهم داد:

دلایل نوشتن متره بر آورد من با دست در این برنامه:

۱- سن شناسامه ای من نسبتاً زیاد است. و در این سن معمول بر این است که انسان بی حوصله می شود و به نوشتن خط خوب و خوانا اهمیّت نمی دهد و در نتیجه خطّش بد میشود! من با نوشتن متره بر آورد با دست، خودم را وادار می کنم که با خط خوانا و در حد امکان خوش خط بنویسم، و از این کار لذّت هم می برم.

۲- در سنین بالا اگر از مغز بطور مداوم استفاده نشود و به کار گرفته نشود، به طور طبیعی مغز تنبل شده و باور می کند که باید پیر شود، در نتیجه این اتفاق می افتد و پیر می شود. ولی با فعّال نگاه داشتن مغز می توان جوانی اش را حفظ کرد، نوشتن و محاسبه متره بر آورد به صورت دستی به این موضوع کمک می کند.

۳- برای درمان پیری: به نظر خیلی ها پیری نوعی مریضی است و قابل معالجه و پیش گیری می باشد. لذا در کشور های مترقّی به طور خیلی جدّی روی این مطلب کار می کنند و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده اند، از جمله در آمریکا در آزمایشی تعداد ۴۰ نفر خانم و ۴۰ نفر آقا را که سن بالای ۸۰ سال داشتند از یک خانه سالمندان انتخاب می کنند و به محیطی که دکوراسیون و اسباب و لوازم و همه چیز آنجا مربوط به ۴۰ سال قبل است منتقل میکنند. ترتیبی میدهند که آن عدّه درست در سیستم ۴۰ سال قبل زندگی کنند. نتیجه ای که میگیرند بسیار جالب است.
پس از گذشت چندماه اکثر آنها دیگر از عصا استفاده نمی کردند و همه کار های خودشان را به تنهایی انجام میدادند. من هم این موضوع را تجربه کرده و می کنم، یکی از تجربیّاتم نوشتن همین متره بر آورد ها با دست است، که مرا دقیقاً به سال هایی که همه متره را با دست می نوشتند، بر می گرداند.

۴- تصمیم گرفته ام کلّ این متره ی آموزش گام به گام متره بر آورد را با دست تهیّه نمایم و مجموعه آن را به عنوان یادگاری از خود برای آیندگان که در آن زمان همه ی این کارها، تنها با ایما و اشاره ای انجام خواهند شد، باقی بگذارم.

آموزش گام به گام متره بر آورد گام 41،تهیّه صورت وضعیّت موقّت شماره2.
آموزش گام به گام متره بر آورد، گام 43، تهیّه تعدیل صورت وضعیّت های موقّت.
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *