آموزش گام به گام متره برآورد؛ متره برآورد. مقدّمه

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

سخنی چند با یاران آموزش گام به گام متره بر آورد:

برای آموزش گام به گام متره برآورد، بصورت کامل و دقیق، دانسته ها و آموخته های پیشین خود را کنار گذاشته و از ابتدا شروع به یادگرفتن می نماییم. بهتر است اگر احساس میکنیم که مترور بوده و انجام متره و برآورد را بلد هستیم، وقت خود را تلف نکرده و وارد این مطلب نشویم. این مطالب برای اشخاصی مطرح می شود که علاقه مند به یاد گرفتن ریشه ای متره برآورد باشند.

چند سال قبل در یک دوره انرژی درمانی شرکت کردم. اولّین جلسه بود و افرادیکه در کلاس حضور داشتند با توجّه به سن و سال نسبتاً زیادی که من داشتم اکثراً مطالبی از من سئوال می کردند و من هم جوابشان را می دادم، در همین زمان استاد وارد کلاس شد، و وقتی این حالت را دید در اولّین بحث خود یاد آور شد که برای بهره بردن بیشتر از کلاس خواهش می کنم وقتی وارد این کلاس می شوید لطفاً کلیّه معلومات خودتان را در پشت در بگذارید و وارد کلاس شوید. من شخصاً در آن دوره آموزشی دقیقاً همین کار را انجام دادم.  وقتی وارد کلاس می شدم سعی می کردم به هیچوجه به دانسته های خودم فکر نکنم و فقط گفته های استاد را بشنوم، جالب بود که بعد از آن جلسه اوّل، هیچ کس از من سئوالی نکرد، و کلاس هم برایم فوق العاده موُثّر و مفید واقع شد.

در مورد یادگرفتن متره هم این مسئله صادق می باشد. اگر علاقمند به یاد گرفتن متره هستید در این زمینه به چیزهایی که میدانید فکر نکنید (آنچه از قبل میدانید فراموش نمیشود ولی با این روش با ذهن باز تر و توجه کامل می توانید بهتر بیاموزید). پس به همین نحوی که برنامه ریزی شده با حوصله و گام به گام پیش بروید تا ابهامی در یاد گرفتن آن باقی نماند. باید توجّه کرد که تهیّه متره و نوشتن آن ساده و ممتنع است. به طوریکه در مقالات دیگر هم مثال زده ام نوشتن متره مانند یاد گرفتن بازی شطرنج است، که اگر هشت حرکت بازی شطرنج به یک نفر توضیح داده شود آن فرد می تواند شطرنج بازی بکند، ولی همان فرد با اتکا به این دانش اولیه ممکن است سال ها شطرنج بازی کند، و تازه متوجّه شود که نمی تواند به خوبی بازی کند. و اکثراً بازی را می بازد.

نوشتن متره نیز دقیقاً همین حالت را دارد. “حجم” از ضرب کردن طول در عرض در ارتفاع به دست می آید و  “سطح” از حاصل ضرب طول در عرض حاصل میشود، یا “وزن” که با ضرب حجم در وزن مخصوص به دست می آید. پس با این ترتیب دیگر می توانیم خیلی راحت متره بنویسیم، این مطلب کاملاً درست است ولی آیا اگر یک فرد چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد ریاضیدان می شود؟ مسلّماً این طور نیست. متره نیز با این که همین چهار عمل اصلی است ولی به همینجا ختم نمی شود و بسیار گسترده تر است. مطالب زیادی وجود دارد که به امّید خدا به طور کامل و به صورت گام به گام مطرح خواهد شد. انشاء الله.

متره برآورد: رسیدگی به صورت وضعیّت
آموزش گام به گام متره برآورد. گام اول متره بر آورد و موارد استفاده از آن.
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *