متره بر آورد هزینه فعالیّت ها در برنامه زمان بندی بخش ۷ متره نوع چهارم، آموزش گام به گام متره بر آورد، گام ۸۶؛ کنترل پروژه

با نام و یاد خدا و برای خدا.
پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

بر آورد هزینه فعالیّت های شماره ۱۳ نقاّشی، شماره ۱۴ پیاده رو سازی، شماره ۱۵ رفع نواقص؛

در متره بر آورد فعالبِّت شماره ۱۳ یعنی رنگ آمیزی با توجّه به اینکه قیمت رنگ آمیزی در فهرست بها فقط یک رقم تعیین شده است، لذا از بر آورد هزینه قسمت های مختلف رنگ آمیزی، از قبیل سمباده زنی و آستر کاری صرفنظر کرده و فقط به بر آورد کل رنگ آمیزی اکتفا می کنیم.

در بر آورد سطح رنگ آمیزی بر اساس تعریف فهرست بها عمل می کنیم، با وجود این، مواردی هم هست که بایستی مورد توجّه قرار گیرد، از قبیل رنگ آمیزی در های چوبی بدون شیشه خور، در اینگونه در ها فهرست بها فقط محاسبه دو روی در را مطرح می نماید، در صورتیکه سطح ضخامت هر چهار طرف در هم، رنگ آمیزی می گردد، با توجّه به تعداد زیاد در ها در ساختمان، این مورد رقم زیادی می شود، و به نظر من حتماً بایستی محاسبه و منظور گردد، ضمناً رنگ آمیزی چهار چوب در هم بایستی محاسبه گردد.

در بر آورد فعالیّت شماره ۱۴ ( پیاده رو سازی )، با توجّه به کم هزینه بودن آنها از یک طرف، و از طرف دیگر مقدار متره زیاد آنها، می توان از محاسبه آنها صرفنظر کرد، و رقمی در حدود هزینه آنها در نظر گرفت، ولی از آنجاییکه آشنائی به متره آنها مطرح می باشد، لذا متره آنها نیز شرح داده شده، و در زیر نشان داده شده است.

در عین حال با توجّه کرد که خیلی از موارد هم هست که در تعریف فعالیّت ها مطرح نشده است، از قبیل فرش کف با موکت و یا پارکت، و همچنین چاه ارتینگ، حمل مصالح بیش از ۳۰ کیلومتر، نصب کولر، نصب کنتور های؛ آب، برق و گاز. همینطور نصب اجاق خوراک پزی، ماشین لباسشوئی، ماشین ظرفشوئی و غیره، که این موارد در تعریف فعالیّت ها مطرح نگردیده است، لذا برای همه آنها یک رقمی معادل هشتاد میلیون ریال در نظر گرفته شده و در فعالیّت شماره ۱۵ منظور گردید.

با بر آورد فعالیّت های فوق هزینه کلّ پروژه بر آورد می شود، و در نتیجه در گام بعدی در صد هزینه هر فعالیّت، و همینطور در صد زمانی هر فعالیّت را پی خواهیم گرفت.

در زیر؛ نمودار و متره بر آورد هزینه فعالیّت های شماره ۱۳، ۱۴و ۱۵ نشان داده می شود؛

کنترل پروژه، متره نوع چهارم، فعاّلیت 10 و 11 و 12، آموزش گام به گام متره بر آورد، گام 85.
محاسبه در صد فعالیّت ها در کنترل پروژه، آموزش گام به گام متره بر آورد، گام 87.
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *