سلام بر دوستانی که وب سایت کنکاشی در مهندسی عمران را مطالعه و پی گیری می نمایند. اکثر این دوستان با ارسال پیام های تشکّر باعث خوشحالی و شرمندگی من می شوند. متاسفانه فرصت نمی کنم به تک تک این دوستان خوبم جواب بدهم.

بدین وسیله از تمام دوستان عذر خواهی نموده و صمیمانه تشکّر مینمایم، و اطمینان می دهم که اگر فرصت جواب دادن را پیدا نمیکنم ولی از صمیم قلب از آنها متشکّرم. دوستان بدانند که با این کارشان انرژی فراوانی به من می بخشند.

خواهشی که از دوستان دارم این است که تا آنجا که می توانند استفاده از این سایت را به دیگران معرفّی و مراجعه و مطالعه آنرا توصیه نمایند. تا هرچه بیشتر این سایت مورد استفاده علاقمندان قرار بگیرد.

امید و تلاشم این است که ترویج علم و آگاهی در جامعه ما رواج بیشتری پیدا کند، و فرهنگِ یاد گرفتن و یاد دادن بیشتر رایج شود. و ما از آموختن دانسته های خود به دیگران نگران نشویم و از خدای نکرده زیرآب زدن ها و کنار گذاشته شدن ها نترسیم. روزی همه دست خدا است و خداوند هم کاملاً می داند چه طوری روزی بندگانش را فراهم نماید. از طرف دیگر مگر غیر از این است که به قول سعدی علیه الرّحمه «بنی آدم اعضای یکدیگرند   که در آفرینش زیک گوهرند»، پس اگر ما کمکی به همنوع خود بکنیم  به یک عضو دیگر خود کمک کرده ایم. یا اگر جای خود را به یک نفر دیگر دادیم چندان فرقی نمی کند چون عضو دیگری از ما در آن جایگاه قرار می گیرد. با این طرز تفکّر باید اطمینان داشت که ما خودمان جایگاه بهتری حداقلّ در پیشگاه خداوند پیدا می کنیم. در نتیجه با اطمینان کامل سعی کنیم بیشتر یاد بگیریم و بیشتر یاد بدهیم.

در این وبسایت من و همکارانم تلاشمان بر این است که تا آنجا که ممکن است نیازمندی های مهندسی عمران را فراهم نموده و دسترسی راحت به آن ها را هر چه بیشتر فراهم کنیم. مثلاً اگر گزینه دانلود فایل را انتخاب کنید بیشتر مواردی که مورد نیاز می شود در دسترس خواهد بود از قبیل: شرایط عمومی پیمان، شرایط خصوصی پیمان، مشخصّات فنّی عمومی رشته های مختلف، آنالیز بها ها، جداول وزن ها و وزن مخصوص ها (جداول اشتال )، شاخص تعدیل ها از سال ۱۳۸۲ به این طرف، علائم نقشه ها و فهرست بها های اخیر.

در ضمن دررابطه با مدیریّت پروژه، دفتر فنّی، متره برآورد، راه سازی، بحث های مفصّلی شده که امیدوارم مورد استفاده و برای یاد آوری مفید بوده باشد.ضمناً شرح وظایف مدیریّت برای بخش های مختلف تنظیم شده است. همین طور در رابطه با شهرسازی، معماری، مرمّت بناهای قدیمی نیز مطالبی مطرح گردیده است. اخیراً نیز آموزش گام به گام متره را شروع کرده ایم که امیدوارم مفید بوده باشد.

برای تنوّع در بخش خاطرات و مطالب عمومی هم، بحث هایی شده است که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، ازقبیل: قدرت عمل کرد مغز، اعتماد به نفس و شناخت خویش( ما هم میدانیم و هم می توانیم)، چرا نماز می خوانم، و غیره که فکر می کنم ارزش مطالعه اش را داشته باشند.

به امید توفیق بیشتر همه انسان های خوب بخصوص دوستان عزیز اینجانب در این وب سایت.      مسعود مهذّب بلاغی

 

 

 

راهنمائی برای استفاده از سایت
آموزش گام به گام متره برآورد گام 33، کار های فولادی ( فلزّی ).2
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *