خالق و خلقت و شگفتی های خلقت؛ فرماندهی بدن ؛ ناف ( ۳ )

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

فرماندهی بدن، ناف، قسمت سوّم ( ۳ )

در مقالات گذشته در رابطه با فرماندهی بدن مطالبی مطرح گردید، بخصوص در رابطه با شناسائی عضو فرمانده بدن، در نتیجه مشخّص شد که عضو فرمانده بدن ناف می باشد. در بحثی که با یکی از استادان دانشمندم در این رابطه داشتیم ایشان سئوالی مطرح فرمودند که سئوال جالبی بود، ایشان فرمودند؛ حالا که فهمیدیم ناف فرماندهی بدن را به عهده دارد، چه کار باید بکنیم؟ سئوال فوق العاده جالبی بود، بر حسب تصادف قبل از مطرح شدن این سئوال ایشان فرمودند کتابی دردست مطالعه دارند که در رابطه با برخورد ما با شخصیّت و شخص خودمان بود، که باخودمان چطوری برخورد کنیم؟ بخصوص اینکه ما در رابطه با خودمان باید اولویّت را به خودمان قرار دهیم و بیشتر به فکر خودمان باشیم، البتّه این نظریّه نویسنده کتاب بوده است، پس از مطرح شدن سئوال اینکه در رابطه با فرماندهی بدن چه کار باید بکنیم، به ذهن من رسید که ما بایستی توجّه خاصّی به فرماندهی بدن خود داشته باشیم، هم از نظر قسمت خارجی ناف، که آنرا تمیز نگاه داریم و تحت فشار قرار ندهیم، بخصوص در بستن کمر بند دقّت بکنیم که کمر بند روی ناف قرار نگیرد و یا کمر بند را شل تر به بندیم، و لباس تنگ نپوشیم، از درون هم نهایت دقّت را بکنیم که ناف تحت فشار قرار نگیرد، بخصوص دقّت بکنیم که شکم مان نفخ نداشته باشد، تا ناف تحت فشار قرار بگیرد، و نهایت دقّت را در تغذیه خودمان به کار ببریم تا شکم سالم و راحت داشته باشیم تا اینکه ناف هم کاملاً راحت و آسوده باشد، در این صورت فرمان هائی که از ناحیه آن صادر می شود کاملاً معقول و منطقی خواهد بود، در نتیجه با صدور فرمان های منطقی تشخیص موارد خوب و بد برای ما خیلی راحت خواهد بود، و در این حالت هست که ما نیازی نخواهیم داشت که دیگران به ما به گویند که چه چیز خوب است و یا چه چیز بد هست، یعنی دستورات صادره از فرماندهی بدن کاملاً برای ما کافی خواهد بود. در این زمینه سالم نگاه داشتن جهاز هاضمه و معده و روده ها و شکم از اهمیّت فوق العاده ای بر خوردار می گردد، و برای این منظور مراعات موارد زیر در مورد تغذیه خیلی مهم خواهد بود.

۱ – نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب خورده شود، ترجیحاً آب نیم گرم.

۲ – غذا به موقع خورده شود.

۳ – غذا خوب و کامل جویده شود.

۴ – با غذا هیچگونه آب یا نوشابه نوشیده نشود.

۵ – بعد از خوردن هر وعده غذا تا زمانیکه آن وعده غذا هضم نشده، هیچ چیز خورده نشود، یعنی بین هر دوخوردن حد اقل یک ساعت و نیم تا دو ساعت فاصله باشد.

۶ – دو ساعت بعد از غذا یک یا دو لیوان آب خورده شود. ( آب ولرم )

۷ – بیش از اندازه حجم معده معمولی معده، غذا خورده نشود

۸ – در نهایت در تمیز و منظّم نگه داشتن معده و روده ها اهمیّت و توجّه بیشتری مبذول شود تا هم خود دستگاه هاضمه راحت و آسوده باشد و هم ناف در آرامش کامل باشد تا دستورات صادره از ناحیه آن درست و منطقی تر بوده باشد.

۹- توجّه به اخطار ها و دستورات بدن و اجرای به موقع آنها، بخصوص اخطار های مربوط به تخلیه ادرار و مدفوع، که در این مورد بایستی خیلی هوشیار ودقیق باشیم و به هیچ بهانه ای اخطار های تخلیه را نادیده نگیریم و بلا فاصله پس از اخطار اقدام به تخلیه نمائیم. این امر از خیلی لحاظ از اهمیّت فوق العاده ای بر خوردار است، و کوتاهی در این امر ضرر های جبران ناپذیری در پی دارد، از قبیل ایجاد یبوست، به هم خوردن حرکات دودی روده ها و بهم خوردن سیستم هضم، در نتیجه ایجاد فشار روحی.

۱۰- علاوه بر مراعات تغذیه سالم و مراعات بهداشت عمومی بایستی از نظر روانی هم حواسمان جمع باشد که عصبانی نشویم، تحت تأثیر استرس قرار نگیریم، از مقایسه کردن خودمان بادیگران شدیداً پرهیز نمائیم، و توجّه داشته باشیم که ما یک نفر هستیم با خصوصیّات خودمان و مشابه هم نداریم که خودمان را با آن مقایسه نمائیم، حسادت نکنیم، نگران نشویم، و مرتّب به خودمان تلقین کنیم که من فقط یک نفر هستم با خصوصیّت خودم و خودم را با تمام خصوصیّاتم دوست می دارم، و خودم را قبول دارم، و فقط با خصوصیّات خودم زندگی می کنم و هیچ چیز دیگران ربطی به من ندارد، ثروت، قدرت، توانائی ویا فقر دیگران، به خودشان مربوط می باشد، و هر کس آنطور زندگی می کند، که ذهنش را آنطوری پرورش داده است، و اگر بخواهیم تغییری بکنیم بایستی ذهن خودمان را تغییر دهیم.

۱۱ – در نهایت تلاش کنیم شاد و خوشبخت زندگی کنیم، تا دستورات صادره از فرماندهی بدن کاملاً دستورات سالم و منطقی و به موقع باشد.

آموزش گام به گام متره بر آورد، گام 138، متره بر وآورد در سد سازی؛ نقشه توپو گرافی ( 2 ):
آموزش گام به گام متره بر آورد، گام 139، متره بر آورد سد سازی ( سدهای خاکی )
Facebooktwitterlinkedinmail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *