خالق و خلقت و شگفتی های خلقت؛ خلقت انسان ( ۱ )؛

با نام و یاد خدا و برای خدا.

پندار نیک + گفتار نیک + کردار نیک = زندگی نیک.

شگفتیهای خلقت؛ خلقت انسان، سلّول ( ۱ )؛

یکی از پیچیده ترین و شگفت انگیز ترین بخشی از خلقت، خلقت خود انسان است، تکنولوژی و صنعتی که در ساخت تک به تک اعضای انسان به کار رفته اعمّ از سلّول ها و کلیّه اعضای بدن به معنای واقعی شگفت انگیز، حیرت انگیز و غیر قابل تصوّر می باشند. هر یک از هزاران میلیارد سلّولی که بدن ما را تشکیل می دهند خود به تنهائی شگفت انگیز و حیرت آور هست، بطوریکه سلّول به آن ریزی و کوچکی برای خود عظمت یک کهکشان را دارد.

حجم و اندازه سلّول ( یاخته ) ( ۱ )؛

سلّول خیلی ریز و کوچک هست، بطوریکه با چشم غیر مسلّح قابل رویت نمی باشد، یعنی بطوریکه حدث زده می شود پنجاه تا هفتادو پنج هزار میلیارد آن بدن ما را تشکیل می دهند، یعنی اندازه سلول هفتاد و پنج هزار میلیاردیم بدن ما هست.

در اینجا بد نیست توجّهی به عدد میلیارد بکنیم؛ برای شمارش یک میلیارد در صورتیکه به صورت پیوسته و شبانه روزی بشماریم، نود و شش سال زمان لازم است تا بتوان یک میلیارد را شمرد، و اگر روزی فقط هشت ساعت بشماریم معادل دویست وهشتاد و هشت سال زمان لازم است تا یک میلیارد را بشماریم. ( البتّه شمارش انسان بطور طبیعی ).

حال با شناخت رقم میلیارد می توانیم تا حدودی حجم یک هفتاد و پنج هزار میلیاردیم را حدث بزنیم.

با شناخت حدودی حجم سلّول، حال ببینیم این موجود به این کوچکی چه خلقت عظیمی دارد، و در خلقت آن چه تکنولوژی پیچیده ای بکار رفته است، یک سلّول به روایت کتاب فیزیولوژی پزشگی پروفسور آرتور گایتون از انواع خیلی زیاد اعضا و موجودات پیچیده و مواد خیلی زیادی تشکیل یافته است، که من نتوانستم در مورد تعداد آنها حدثی بزنم که چه مقدار هستند، ولی همینقدر باید گفت که در صفحات زیاد این کتاب در رابطه با تکنولوژی و عمل کرد سلول بحث گردیده است، که بحث در باره اجزای داخلی سلول و عمل کرد های آن و فعل انفعالاتی که در آن اتفّاق می افتد از حوصله این مقاله خارج می باشد، ( در صورت علاقمندی می توان به کتاب مذبور و یا کتابهای مشابه مراجعه کرد، ) ولی باید توجّه کرد که این موجود به این کوچکی آنچنان تشکیلات عظیمی دردرون خود دارد، که وقتی انسان آنها را مطالعه می کند، به نظر می رسد که در باره یک کهکشان مطالعه می کند، ولی در همین زمان که یک دفعه متوجّه کوچکی آن از نظر حجم می شود تعجّب و حیرت عجیبی به انسان دست می دهد، و در اینجا هست که به شگفتی و حیرت انگیز بودن خلقت پی می بریم.

به نظر بعضی ها این موجود با همه تشکیلات عظیم خودش یک موجود خود کار هست که برنامه ریزی شده و طبق برنامه عمل می کند، در مقابل عدّه ای هم هستند که معتقداً سلول یک موجود فوق العاده با هوش بوده و با ذهن انسان در ارتباط بوده و به خواست های انسان جواب می دهد، از جمله این افراد آقای دکتر دیپاک چوپرا می باشد که در کتابهای متعدد خود به آنها اشاره کرده است، و از نظر قدرت و هوشمندی آنها مطالب زیادی مطرح کرده است؛ به طور مثال در کتاب اسرار ( راز گشای ابعاد پنهان زندگی شما )، مطرح می کنند؛ در یک تحوّل اساسی دانشمندان علم طبّ، قدم به بعد نهانی و ناشناخته ای گذاشتند که تا آن روز هیچکس احتمالش را هم نداده بود؛ آن ها اعلام کردند که میلیون ها سال است سلّول ها بهتر از ما اندیشیده اند، در حقیقت هوشمندی آنها نسبت به هوشمندی قشر مغز قدمت بیشتری دارد و می توانند بهترین الگوی شناخت برای تنها چیزی باشند که قدیمی تر از آنهاست، یعنی کائنات.

از نقطه نظر خود من هم سلّول ها خیلی با هوش هستند و خیلی راحت می شود با آنها ارتباط بر قرار کرد، برخلاف عقاید کسانی که فکر می کنندکه یک سلول مانند یک رباط می باشد که برنامه ریزی شده و طبق برنامه عمل می کند، ولی برای من ثابت شده است که سلول ها کاملاً فهیم و آگاه هستند، و در صورت ارتباط با آنها کاملاً به خواسته های ذهن انسان جواب می دهند.

از آنجائیکه با توجّه به شگفت انگیز بودن سلّول مطلب در باره آن خیلی زیاد است، لذا برای اینکه از مطالعه آن احساس خستگی نکنیم، دنباله آنرا در قسمت بعدی پی می گیریم. انشاءالله.

خالق و خلقت و شگفتی های خلقت، خلقت انسان ( 2 )؛
آموزش گام به گام متره بر آورد، گام ( 147 )؛ متره بر آورد ساحل سازی کنار دریا ها و کارهای دریائی؛
Facebooktwitterlinkedinmail

  2 comments for “خالق و خلقت و شگفتی های خلقت؛ خلقت انسان ( ۱ )؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *